HOT NEWSΑΛΛΑ ΣΠΟΡΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Chanoch Nissany: Από θεατής σε test driver της Μινάρντι μέσα σε τέσσερα χρόνια (pics+vids)

239προβολές
Η Formula 1,  όπως και κάθε μηχανοκίνητο, έχει κάτι ξεχωριστό σε σχέση με τα άλλα αθλήματα ή χόμπι. Το πάθος, η ένταση, το άγχος, αλλά και η αίσθηση της ταχύτητας δύσκολα συναντάται κάπου αλλού. Πολλοί ονειρεύονται να βρεθούν στο μαγικό κόσμο της F1, όμως για να επιτευχθεί αυτό θέλει κόπο, πολύ δουλειά και ισχυρό background.
Μια ξεχωριστή ιστορία που έχει σχέση με την F1 είναι αυτή του Τσανόχ Νισανί. Κάποιοι μπορεί να χλευάζουν τον ρυθμό του και τους χρόνους του, λέγοντας ότι ο Νισανί δεν ήταν καλός για να αξίζει θέση στην F1, αλλά η ιστορία του έχει μεγάλο ενδιαφέρον ανεξαρτήτως αν δεν περιέχει βάθρα και τίτλους.
Για αυτό θα γυρίσουμε το χρόνο πίσω 19 χρόνια , όταν ο 38χρονος τότε Ισραηλινός ήταν ένας πετυχημένος επιχειρηματίας στο real estate και δούλευε στην Βουδαπέστη. Το 2001 πήγε να δει  το GP της Βουδαπέστης ως θεατής.

Ο Εβραϊκής καταγωγής Νισανί ανέφερε στο motorsport.com ότι:  «Ξεκίνησα όταν ήμουν 38 χρονών. Ήμουν businessman, δούλευα σε γραφείο και θυμάμαι καθόμουν στην μεγάλη κερκίδα της πίστας στον αγώνα της Βουδαπέστης, Είδα τον αγώνα και είπα σε ένα φίλο μου: “Θέλω να γίνω οδηγός F1”. Δεν είχα κάνει ούτε καρτ ούτε είχα οδηγήσει καν αγωνιστικό αυτοκίνητο. και τους είπα: “Θέλω να γίνω οδηγός αγώνων”. Οι φίλοι μου απάντησαν κοροιδεύοντας με: “Κανένα πρόβλημα. Όταν πας πίσω στο σπίτι σου θα πάρεις τα φάρμακα σου και όλα θα πάνε καλά”. Βέβαια όταν πήγα πίσω ξεκίνησα (την καριέρα) μου ως οδηγός αγώνων από το μηδέν».

Ο Νισανί όπως είχαμε πει είχε την οικονομική ευχέρεια για να μπει στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, αφού ήταν πετυχημένος στο real estate.  Η εβραίικη του καταγωγή, τον βοήθησε να βρει και ένα χορηγό από το Ισραήλ, την εταιρία καλλυντικών UPEX , η οποία θα τον πήγαινε μέχρι την F1.

To 2002 συμμετείχε στο Εθνικό πρωτάθλημα Ουγγαρίας για Formula 2000, τερματίζοντας δεύτερος στην σεζόν, ενώ τον επόμενο χρόνο (το 2003) το κατέκτησε. Βέβαια το 2003 άρχισε να κάνει τις εμφανίσεις του και σε διεθνείς αγώνες, όπως το World Series Lights και το 2004 συμμετείχε στην Formula 3000.   Δεν εντυπωσίασε με τους χρόνους του και τα αποτελέσματα του, αλλά προχωρούσε όλο και περισσότερο ώστε να πετύχει το όνειρο του, να γίνει οδηγός F1. Κάτι που έγινε εν μέρει όταν ανέλαβε ρόλο test driver στην Jordan.

Έκανε το ντεμπούτο του στην F1, σε δοκιμαστικά στο Silverstone τον Ιούλιο και ήταν εννιά δευτερόλεπτα πιο αργός από τον teammate του Nick Heidfeld, αλλά δημιουργήθηκε  πρόβλημα σε μια στιγμή με τον κινητήρα της Jordan, κάτι που σταμάτησε τις δοκιμές του.

Ο Νισανί δήλωσε χαρακτηριστικά ότι: «Δούλευα κάθε μέρα συνεχώς για 24 ώρες. Έτρωγα, κοιμόμουν και ονειρευόμουν για αγώνες αυτοκινήτων».

Τον Ιούλιο του 2005, η φιλοδοξία του Νισανί να μπει στον μαγικό κόσμο της F1 έγινε πραγματικότητα, αφού ο ¨αγωνιστικός διευθυντής” της Μινάρντι Paul Stoddart μιλώντας στο Hilton Hotel στο Τελ Αβίβ, ανακοίνωσε ότι ο Νισανί θα γινόταν επίσημος test driver της ομάδας και ήταν στα σχέδια να οδηγήσει κάποια ελεύθερα δοκιμαστικά FP1 .

Οι κανόνες της F1 τότε ήταν πολύ διαφορετικοί από σήμερα, με τον Νισανί το μόνο που έπρεπε για να πάρει άδεια επίσημου οδηγού ήταν  να τρέξει συγκεκριμένα χιλιόμετρα σε ιδιωτικές δοκιμές,  κάτι που δεν ήταν ιδιαίτερο πρόβλημα.

Ο Νισανί  είχε τρέξει τον προηγούμενο χειμώνα σε δύο τέστ της Minardi, συμμετέχοντας σε πέντε πλήρης μέρες προετοιμασίας με την ομάδα στο Misano, Mugello και την Vallelunga, πριν οδηγήσει στα τεστ της Παρασκευής στο Ουγγρικό GP, με εκείνη την ημέρα να γίνεται μυθική για αυτόν, αφού συνέπεσε με τα 42α γενέθλια του.

Το νέο ότι ο Νισανί θα συμμετάσχει στην F1  έκανε ντόρο στο Ισραήλ, με τους δημοσιογράφους και την τηλεόραση να παρευρίσκονται στο Hungaroring  για να καλύψουν το event, με έναν από αυτούς να ρωτάω τον Μίκαελ Σουμάχερ σχετικά με τον Ισραηλινό πιλότο. Ο θρυλικός Γερμανός οδηγός δήλωσε ότι: «Πρέπει να ζητήσω συγνώμη , αλλά δεν τον ξέρω».

Ο Νισανί δεν πήγε πολύ καλά στα δοκιμαστικά, με τα επίσημα στατιστικά της F1 να καταγράφουν την κάθε κίνηση του. Λόγω του μεγάλου πλήθος που τον παρακολουθούσε, ο Ισραηλινός πιλότος οδηγούσε προσεκτικά και δεν υπήρχε λόγος να πιέζει περαιτέρω το αυτοκίνητο για να κάνει σπουδαίους χρόνους. Αλλά όταν απέμεναν 17 λεπτά, ο 42χρονος επιχειρηματίας έκανε λάθος στην στροφή 4 και έπεσε στα χαλίκια. Όταν ο γερανός κατέφθασε για να σηκώσει το αυτοκίνητο, ήταν ακόμη στο cockpit. Στο τέλος της ημέρας,  είχε σημειώσει χρόνο 1m34.319 δευτερόλεπτα, με τον Christijan Albers της Μινάρντι να έχει κάνει στα δοκιμαστικά 1m27.540s.

Ο Νισανί κατάλαβε πως οι επαγγελματίες οδηγοί της F1 έχουν διαφορετική φιλοσοφία και ότι στον αγώνα ήταν πιο αργός από ότι στις δοκιμές, αφού δεν είχε προσαρμοστεί τελείως σε συνθήκες ανταγωνιστικών ελεύθερων δοκιμών.

Ο Ισραηλινός οδηγός δήλωσε πρόσφατα ότι:  «Κοίτα, δεν ξεχνάω ότι αυτός ο αγώνας (το Ουγγρικό GP του 2005) είναι 15 χρόνια πίσω. Ήμουν περήφανος που βρισκόμουν στο Hungaroring, χωρίς αμφισβήτηση. Ήταν μια σπουδαία εμπειρία. Ο στόχος μου ήταν πολύ ξεκάθαρος: Να γίνω επίσημος οδηγός της Formula 1 και να οδηγώ το μονοθέσιο. Και αυτό έκανα και το κατόρθωσα.  Είναι μια ιδιαίτερη ιστορία για τους κανονικούς ανθρώπους, που είναι businessman, εργαζόμενοι και έχουν κάποιο σκοπό ή όνειρο. Οπότε μην λέτε ότι τίποτα δεν είναι δυνατό. Ήθελα να δείξω στον καθένα ότι ακόμα και στα 38 μου χρόνια, αν αποφασίσεις να κάνεις κάτι, μπορείς να το κατορθώσεις».

Ο Νισανί δεν ξαναεμφανίστηκε σε αγώνα ή ελεύθερες δοκιμές της F1, όμως συμμετείχε σε τέσσερις δοκιμές με την Minardi. Συνέχισε την αγωνιστική του καριέρα, κερδίζοντας πολλά πρωταθλήματα στην Ουγγαρία πριν αποσυρθεί πριν από λίγα χρόνια.

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο