HOT NEWSΑΛΛΑ ΣΠΟΡΑΝΑΛΥΣΕΙΣ

F1 Corner #1: Όλα έτοιμα για την πρεμιέρα!

316προβολές

Η Formula 1 έμεινε αδρανής για μήνες μέχρι να φτάσει στην Αυστρία, για την πρεμιέρα της φετινής σεζόν.

Σε αυτή τη νέα στήλη στο campeones.gr, ο Δημήτρης Μπίζας, συντάκτης Formula 1, θα κάνει την ανασκόπηση των σημαντικότερων γεγονότων γύρω από το κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ από όλον τον περασμένο μήνα, στη γωνιά της F1.

Η πανδημία του κορωνοϊού μόνο ανεπηρέαστη δεν άφησε τη Formula 1, που από τις 28 Φεβρουαρίου μέχρι και τα μέσα Ιουνίου βρισκόταν σε… παύση και σίγαση μηχανών. Η έκδοση του πρώτου μέρους του προγράμματος, που περιλαμβάνει οχτώ αγώνες και φτάνει (προς το παρόν) μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου, σήμανε την πρώτη θετική είδηση για το σπορ, μετά την αναβολή (και ακύρωση) 8 αγώνων, μαζί με την πρεμιέρα της Αυστραλίας.

Σύντομα θα γνωρίζουμε πώς θα διαμορφωθεί και το υπόλοιπο του πρωταθλήματος, με τους ιθύνοντες του σπορ να έχουν ήδη εξασφαλίσει την παρουσία του στο Μπαχρέιν (με διπλό αγώνα, σε δύο διαφορετικές χαράξεις) και στο Άμπου Ντάμπι, καθώς και στο Μουτζέλο, μία εβδομάδα μετά τη Μόντσα. Κέντρο του προγράμματος θα είναι -μετά βεβαιότητος- η Ευρώπη, θυμίζοντας κάτι από τα παλιά χρόνια της Formula 1. Πόσο παλιά; Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι η τελευταία φορά που το πρωτάθλημα ξεκίνησε επί ευρωπαϊκού εδάφους ήταν το 1966, στο Μονακό.

Η νέα κανονικότητα της Formula 1 είναι αρκετά ιδιαίτερη: όλο το περιβάλλον του σπορ, δλδ οι εργαζόμενοι των ομάδων (maximum 60 ανά ομάδα, συν τους επιτελικούς υπαλλήλους, χωρίς media παρά μόνο επιλεγμένους εργαζόμενους των τηλεοπτικών δικτύων) θα κάνουν το τεστ για τον COVID-19 ανά 5 μέρες, θα τηρούν όλες τις αποστάσεις, φορώντας μόνιμα μάσκα. Δεν θα στηθούν motorhomes, για να διατηρηθούν οι αποστάσεις ανάμεσα στις ομάδες, αλλά και τα μέλη της εκάστοτε ομάδας, ενώ θα αλλάξουν άρδην οι διαδικασίες πριν και μετά τον αγώνα (grid, βάθρο, ακόμα και η εξέταση συμβάντων, που μπορεί να γίνει ακόμα και μέσω Zoom κλήσης.)

Δύσκολη, αλλά και απαραίτητη μετάβαση για την F1, που είναι διεθνές σπορ, μαθημένο να ταξιδεύει σε όλο τον πλανήτη, ο οποίος όμως δεν εκπροσωπείται στην ολότητά του.
Αυτό το θέμα βρέθηκε στο προσκήνιο με αφορμή τη δολοφονία του George Floyd στις ΗΠΑ, στις 26/5. Αμέσως τοποθετήθηκε επ’ αυτού ο Lewis Hamilton, όντας κι ο ίδιος μαύρος, προσπαθώντας να ευαισθητοποιήσει για το ζήτημα του ρατσισμού, καλώντας και τους συναθλητές του -όσο και το ίδιο το σπορ- να πάρουν θέση.

Σπάνια (ειδεμή ποτέ) η Formula 1 μιλά ανοιχτά για κοινωνικά ζητήματα. Τώρα, όμως, τέθηκε προ των «ευθυνών» της από τον μεγαλύτερο αστέρα της, και αναγκάστηκε (καλώς, κρίνουμε) να καταδικάσει τα φαινόμενα ρατσισμού και έμφυλων διακρίσεων.
Πήγε κι ένα βήμα παραπέρα, ιδρύοντας το #WeRaceAsOne, μία πρωτοβουλία που στόχο έχει να προωθήσει τη διαφορετικότητα μέσα στο σπορ, τόσο στον τεχνολογικό τομέα, δίνοντας ευκαιρίες σε παιδιά με έφεση στα STEM (επιστήμη, τεχνολογία, μηχανολογία, μαθηματικά), καθώς και σε νεαρούς και νεαρές οδηγούς-ταλέντα σε επίπεδο karting που λόγω του υπόβαθρού τους στερούνται δυνατότητων να ανέλθουν στα διάφορα επίπεδα. Ο ίδιος ο CEO του σπορ, Chase Carey, έβαλε 1 εκ. δολάρια από τα προσωπικά του χρήματα υπέρ του σκοπού.

Παρόμοια πρωτοβουλία έλαβε και ο Hamilton, στελεχώνοντας την Επιτροπή Hamilton (The Hamilton Commission), ώστε μαύρα παιδιά να λάβουν τη στήριξη που χρειάζονται να ανελιχθούν στον μηχανικό και τεχνολογικό τομέα.

Δεν είναι μόνο αυτές οι όμορφες (και αυτονόητες -ως ένα βαθμό- κινήσεις) που μονοπώλησαν το ενδιαφέρον μέσα στον Ιούνιο. Το ίδιο μπορεί να ειπωθεί και για τις οικονομικές δυσκολίες των Williams και McLaren. Οι δύο ιστορικές ομάδες έχουν επηρεαστεί από τα χρόνια απουσίας από την κορυφή, από τις επιτυχίες, κι από τα χρήματα που αυτές αποφέρουν.

Το Grove έχει βάλει πωλητήριο στην ομάδα της F1, διακόπτωντας παράλληλα τη συνεργασία της με τη ROKiT, την οποία αναμένεται να δούμε στα μονοθέσια της Mercedes (σ.σ. όχι τυχαία αυτή η λύση συνεργασίας και σύναψη νέας με διαφορετική ομάδα, τόσο σύντομα). Η Liberty Media βρίσκεται πάνω από το θέμα και θέλει να βοηθήσει στην εύρεση αγοραστή.

Στο Woking, τίθεται ζήτημα ρευστότητας για το 2021. Η βρετανική κυβέρνηση είχε αρνηθεί τον Απρίλιο αίτημα του McLaren Group για δάνειο ύψους 150 εκ. λιρών, οπότε στράφηκε στην επιλογή της πώλησης μέρους των περιουσιακών του στοιχείων, όπως είναι τα ιστορικά μονοθέσια και μέρος των εγκαταστάσεων. Τώρα, βρίσκεται σε δικαστική διαμάχη με το κράτος ώστε να μπορέσει να προχωρήσει σε αυτήν την κίνηση, όμως στο μεσοδιάστημα εξασφάλισε δάνειο από την Εθνική Τράπεζα του Μπαχρέιν για να έχει κεφάλαιο ενόψει 2021. Άλλωστε, ο όμιλος Mumtalakat εδράζει στο Μπαχρέιν, και κατέχει το 44% της Τράπεζας. Καμία αμφιβολία για αυτό.

Παράλληλα, ως και το 30% των μετοχών του Ομίλου έχει τεθεί προς πώληση, με το Automotive κομμάτι του να είναι αυτό που έχει δεχθεί το ισχυρότερο χτύπημα.
Όσο φτάνουμε στην ώρα της πρεμιέρας, πάντως, τόσο πιο πολύ θα μιλάμε για τα αμιγώς αγωνιστικά ζητήματα. Και ήταν καιρός. Πάνω από 100 μέρες μετά την προγραμματισμένη πρεμιέρα, η Formula 1 πατάει γκάζι στα βουνά της Στυρίας, στο Spielberg.

Αφήστε μια απάντηση

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο