HOT NEWSΑΝΑΛΥΣΕΙΣΑΠΟΨΕΙΣΜΑΡΓΕΤΗΣΜΠΑΣΚΕΤΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Κορωνοϊός vs Αθλητισμός: καταστροφή ή ευκαιρία «αναγέννησης»;

2.32Kπροβολές

Η πανδημία του κορωνοϊού έχει «παγώσει» σχεδόν τα πάντα στον πλανήτη, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν σοβαρά οικονομικά και μη προβλήματα σε κράτη – κοινωνίες –  νοικοκυριά – επιχειρήσεις. Εξαίρεση, δεν θα μπορούσε να αποτελεί ο τομέας του αθλητισμού, ο οποίος θα κληθεί και αυτός με την σειρά του να δοκιμαστεί εξίσου.

Η επικαιρότητα κινείται δικαίως γύρω από το υγειονομικό ζήτημα του κορωνοϊού και στην εύρεση της κατάλληλης θεραπείας για την καταπολέμησή του. Ωστόσο, πέρα από την ανακάλυψη και παρασκευή του φαρμάκου, ένα ακόμη θέμα που απασχολεί εξίσου σοβαρά είναι ο απολογισμός κάθε μορφής ζημιάς που ήδη υπάρχει ή θα υπάρξει βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα παγκοσμίως, εξαιτίας αυτής της υπόθεσης. Ο χώρος του αθλητισμού δεν θα μπορούσε να λείπει από αυτόν τον απολογισμό ζημιών.

Από την στιγμή που ο ιός δεν έχει «αποκρυπτογραφηθεί» πλήρως από τους επιστήμονες, εξαπλώνεται με ιδιαίτερη ευκολία, φάρμακο άμεσα διαθέσιμο δεν υπάρχει και γίνεται προσπάθεια να ανακαλυφθεί εν μέσω της πανδημίας, ήταν αναμενόμενο να ακολουθήσει γενικό «πάγωμα» της καθημερινότητας και της οικονομίας σε όλον τον πλανήτη. Εξ’ αρχής, είχε αναφερθεί ότι αυτό το απότομο «φρένο» θα οδηγήσει σε σοβαρά οικονομικά προβλήματα, κράτη, επιχειρήσεις – εταιρείες και νοικοκυριά – πολίτες.

Σ’ αυτό το σημείο, μικρή παρένθεση για να επισημανθούν τα εξής ότι, πρώτον ο κορωνοϊός βρήκε απροετοίμαστες τις περισσότερες κυβερνήσεις των χωρών παγκοσμίως, δεύτερον ότι υπήρχε υποτίμηση του προβλήματος και τρίτον ο ιός κατάφερε να αποκαλύψει – αναδείξει μέσα σε λιγότερο από δύο μήνες τις αδυναμίες – ελλείψεις όλων των κρατών σε οικονομικό και υγειονομικό επίπεδο.

Η πανδημία λοιπόν αυτή κατάφερε μέσα σε λίγους μήνες να δημιουργήσει νέα οικονομική ύφεση στον πλανήτη και να κάνει άπαντες να ανησυχούν για το μέλλον. Εξαίρεση σ’ όλα αυτά δεν θα μπορούσε να αποτελέσει ο χώρος του αθλητισμού, ο οποίος αναμένεται να υποστεί σημαντικά πλήγματα σε βάθος χρόνου. Όπως κάθε επιχείρηση, έτσι οι σύλλογοι – ομάδες και οι ομοσπονδίες θα «χτυπηθούν» σοβαρά από ένα ντόμινο οικονομικών εξελίξεων και ήδη έχουν ξεκινήσει όπως ήταν αναμενόμενο διεργασίες υπολογισμού των οικονομικών ζημιών αλλά και αντιμετώπισης της κατάστασης.

Ορισμένες από τις συνέπειες αυτής της νέας οικονομικής ύφεσης έχουν κάνει ήδη την εμφάνισή τους σε χώρους του αθλητισμού. Από την στιγμή που κάθε μορφής αγωνιστική δραστηριότητα έχει διακοπεί σχεδόν παντού, πριν την αναβολή ο κόσμος δεν μπορούσε να παραβρεθεί στις αθλητικές εγκαταστάσεις – εκδηλώσεις και είναι αβέβαιο ότι θα μπορέσει να επιστρέψει άμεσα στις εξέδρες, ήταν αναμενόμενο να δημιουργηθούν πολλά και ποικίλα οικονομικά θέματα. Αυτή την στιγμή, κάθε ομοσπονδία, διοργάνωση, σύλλογος – ομάδα – σωματείο – εταιρεία κλπ, προσπαθούν να εκτιμήσουν την κατάσταση ως προς το μέγεθος της ζημιάς που θα έχουν στην μετά κορωνοϊού εποχή αλλά και ταυτόχρονα να καταστρώσουν ένα ειδικό πλάνο αντιμετώπισης της κατάστασης, όπως κάθε επιχείρηση. Φαντάζει απίθανο να υπάρξει χώρος του αθλητισμού, ο οποίος δεν θα επηρεαστεί από την υπάρχουσα κατάσταση.

Από την στιγμή που δεν υπάρχει αγωνιστική δράση και κόσμος στα γήπεδα, σε συνδυασμό με το «πάγωμα» της παγκόσμιας οικονομίας είναι σχεδόν σίγουρο ότι η επόμενη ημέρα του αθλητικού κόσμου θα είναι εντελώς διαφορετική και υπό νέους κανόνες. Όταν εταιρείες «κολοσσοί» ανακοινώνουν απολύσεις, στάση πληρωμών, κλείσιμο μονάδων ή ακόμα και πτώχευση εξαιτίας της πανδημίας είναι φυσικό να υπάρχει σοβαρό ζήτημα και στον αθλητισμό. Το προϊόν (δηλαδή αθλητισμός) δεν υπάρχει, οι διάφορες υπηρεσίες (πχ. αναμνηστικά ομάδων) που παρέχονται στο κοινό απουσιάζουν, ο αγοραστής – καταναλωτής – πελάτης (δηλαδή φίλαθλοι – θεατές – οπαδοί) λείπουν επίσης από την εξίσωση, με αποτέλεσμα οι εκάστοτε χορηγοί να μην προβάλλονται με τον τρόπο που επιθυμούν και πλήρωσαν «χρυσάφι» για να έχουν. Όλα αυτά και σε συνδυασμό με την γενικότερη κατάσταση που επικρατεί στον κόσμο οι χορηγοί  είτε αδυνατούν είτε καθυστερούν – αρνούνται να πληρώσουν τις χορηγικές τους συμφωνίες, άρα δημιουργείται έλλειψη οικονομικών πόρων σε όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές.

Η κατάσταση στον χώρο του αθλητισμού είναι σχεδόν αδύνατο να είναι η ίδια μετά το τέλος αυτής της περιπέτειας. Τουλάχιστον για τους επόμενους μήνες ή για τις επόμενες 1-2 σεζόν. Αυτή την στιγμή, όλες οι επιχειρήσεις – εταιρείες προσπαθούν να δημιουργήσουν το κατάλληλο πλάνο για τις ίδιες, προκειμένου να ανταπεξέλθουν και να βγουν όσο το δυνατόν πιο αλώβητες από αυτήν την νέα οικονομική περιπέτεια. Θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι οι εταιρείες χορηγοί θα ζητήσουν είτε επαναδιαπραγμάτευση των υπαρχουσών  χορηγικών συμβάσεων είτε την ολοκλήρωση αυτών με διοργανώσεις , συλλόγους, ομοσπονδίες. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μείωση εσόδων, καθυστέρηση πληρωμών, ενδεχόμενες απολύσεις εργαζομένων, κλήση αθλητών για αναπροσαρμογή συμβολαίων και μειώσεις των μπάτζετ. Η στάση των αθλητών, είτε με συμβόλαιο είτε ελεύθερων,  ως προς το θέμα των ετήσιων οικονομικών τους απολαβών αποτελεί εξίσου σημαντικός παράγοντας γι’ αυτήν την νέα κατάσταση που διαμορφώνεται στον χώρο του αθλητισμού παγκοσμίως. Σίγουρα οι αθλητές δεν θα σώσουν μόνοι τους την επόμενη ημέρα του αθλητισμού, παραμένουν επαγγελματίες που επιδιώκουν το καλύτερο για τους ίδιους και την καριέρα τους αλλά θα παίξουν σίγουρα σημαντικό ρόλο στις εξελίξεις με την στάση τους στις όποιες διαπραγματεύσεις υπάρξουν στο μέλλον.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση της μπασκετικής ΤΣΣΚΑ Μόσχας. Όπως έγινε γνωστό πριν λίγες ημέρες, η αεροπορική εταιρεία επί σειρά ετών χορηγός της ρωσικής  ομάδας, δεν προτίθεται να ανανεώσει την χορηγική συμφωνία μαζί της. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η «ομάδα του στρατού» να χάσει έσοδα 4 εκατομμυρίων ευρώ ανά έτος και το ιδιωτικό αεροσκάφος που χρησιμοποιούσε για τις μετακινήσεις της εντός και εκτός Ρωσίας. Ήδη, ο πρόεδρος της ΤΣΣΚΑ, Αντρέι Βατούτιν, έχει προαναγγείλει μείωση του μπάτζετ 30% για την επόμενη χρονιά. Η περίπτωση της ΤΣΣΚΑ δεν είναι μοναδική. Όλες οι ομάδες, οργανισμοί, ομοσπονδίες και διοργανώσεις καλούνται ή θα κληθούν να αντιμετωπίσουν παρόμοιες καταστάσεις. Επιπλέον, δεν πρέπει να αποκλειστεί το ενδεχόμενο  ορισμένοι σύλλογοι να καλέσουν σε αναδιαπραγμάτευση συμβολαίων αθλητές/τριες ή ακόμη να αναγκαστούν σε υποχρεωτικές πωλήσεις.

Από την στιγμή που δεν υπάρχει άμεσα θεραπεία στον ορίζοντα τα πάντα παραμένουν ρευστά και αβέβαια σε όλους τους τομείς. Η αλήθεια είναι ότι η πανδημία του κορωνοϊού ήρθε σε μια περίοδο τεράστιας ευημερίας και σπατάλης στον χώρο του αθλητισμού. Ειδικά στο ποδόσφαιρο, αρκετές φορές στο παρελθόν είχε αναπτυχθεί τεράστια συζήτηση όσον αφορά τα έσοδα που έχουν οι σύλλογοι, τους υψηλούς μισθούς που λαμβάνουν οι ποδοσφαιριστές αλλά κυρίως για τα υπέρογκα χρηματικά ποσά που δίνονται σε κάθε μεταγραφική περίοδο για αγορές ποδοσφαιριστών. Αντίστοιχο παράδειγμα μπορεί να θεωρηθεί από τον χώρο του μπάσκετ η κατάσταση στον μαγικό κόσμο του ΝΒΑ, αναφορικά με το ύψος των συμβολαίων που μπορούν να προσφέρουν σήμερα οι οργανισμοί σε αθλητές.

Τα τελευταία χρόνια η κατάσταση στο οικονομικό περιβάλλον του αθλητισμού και ειδικά του ποδοσφαίρου, η κατάσταση είχε βγει εκτός ελέγχου. Οι ισχυροί σύλλογοι κάθε καλοκαίρι δαπανούσαν υπέρογκα χρηματικά ποσά σε μεταγραφές και μισθούς ποδοσφαιριστών, σε σημείο που το συνολικό κόστος (μεταγραφής, μπόνους, μηνιές δόσεις και μισθός) μετακίνησης ενός αθλητή να αγγίζει ή ακόμα και να ξεπερνά τα  200 εκατομμύρια ευρώ. Χρηματικά ποσά απίστευτα και που προκαλούν αντιδράσεις. Ειδικά την σημερινή περίοδο της πανδημίας, όπου οι φωνές έχουν ξεκινήσει σιγά σιγά να αυξάνονται.  Για παράδειγμα, η «καυστική» τοποθέτηση μιας Ισπανίδας βιολόγου σε σχετική ερώτηση δημοσιογράφου για τον χρόνο εύρεσης της θεραπείας του κορωνοϊού, η οποία τόνισε χαρακτηριστικά: «Δίνετε σε ποδοσφαιριστές 1 εκατομμύριο το μήνα και σε έναν βιοχημικό 1.800 ευρώ. Τώρα όλοι μιλάτε για τον κορωνοϊό. Να πάτε στον Μέσι και τον Κριστιάνο Ρονάλντο και αυτοί θα σας βρουν μια θεραπεία».  Ουδείς μπορεί να κατακρίνει αυτήν την άποψη, καθώς η κατάσταση στον αθλητικό χώρο είχε φύγει από κάθε έλεγχο σε επίπεδο οικονομικό ενώ αντίθετα άλλοι τομείς της κοινωνίας είχαν ή εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν προβλήματα και ελλείψεις.

Ο ιός επηρεάζει τα πάντα και τουλάχιστον για ένα χρονικό διάστημα μέχρι να βρεθεί η θεραπεία,  οι «χρυσές» εποχές θα πρέπει να θεωρούνται προσωρινά παρελθόν από τον χώρο του αθλητισμού. Σε ενδεχόμενη εύρεση του φαρμάκου, τότε η κατάσταση θα ισορροπήσει έως ένα βαθμό και θα επιστρέψει μια ομαλότητα μεταξύ των αγωνιστικών, οικονομικών και χορηγικών υποχρεώσεων ανάμεσα στους εμπλεκομένους.

Κακά τα ψέματα, όλοι οι σύλλογοι θα επηρεαστούν από αυτή την νέα κατάσταση, όμως οι ισχυρά οικονομικά ομάδες θα καταφέρουν να επιβιώσουν εύκολα ή δύσκολα, ακριβώς επειδή διαθέτουν ισχυρό «brand name» στην αγορά, κόσμο, ιστορία και σε ενδεχόμενη επιστροφή της κανονικότητας στον αθλητισμό θα επανέλθουν σταδιακά στους παλιούς τους ρυθμούς. Τα μεγάλα ερωτήματα που δημιουργούνται στο σημείο αυτό είναι τι θα γίνει με τους πιο «αδύναμους» οικονομικά συλλόγους, τις χαμηλότερες κατηγορίες – διοργανώσεις, τα λιγότερο εμπορικά αθλήματα, όπως επίσης τους/τις χαμηλόμισθους/ες αθλητές/τριες αλλά και υπαλλήλους. Πολλά ερωτήματα, τα οποία πρέπει να απαντηθούν στο επόμενο χρονικό διάστημα.

Ωστόσο πέρα από την καταστροφή που δείχνει να έφερε η πανδημία του κορωνοϊού, ενδεχομένως να δίνει και μια πρώτης τάξεως ευκαιρία σε διοργανώσεις, συλλόγους και ομοσπονδίες να προχωρήσουν σε ορισμένες σημαντικές οργανωτικές, διοικητικές και λειτουργικές αλλαγές, οι οποίες μπορούν να οδηγήσουν στην «αναγέννησή» τους. Πιο συγκεκριμένα, οι εμπλεκόμενοι φορείς μπορούν ενδεχομένως μέσα σ’ αυτήν την δύσκολη δοκιμασία να αναθεωρήσουν ορισμένες πολιτικές τους, να προχωρήσουν σε αλλαγές διοικητικού – λειτουργικού περιεχομένου, να δώσουν περισσότερες ευκαιρίες ανάπτυξης – προώθησης των ακαδημιών τους και καλύτερη οικονομική διαχείριση των πόρων τους σε μεταγραφές, μισθούς, λειτουργικές ανάγκες, διευθέτηση παλιών υποχρεώσεων και μείωση χρεών.

Δεν πρέπει να λησμονηθεί το γεγονός ότι, όταν η θεραπεία εμφανιστεί η κανονικότητα θα επιστρέψει με την σειρά της σταδιακά σε όλους τους τομείς. Σ’ αυτό το σημείο θα φανεί κατά πόσο καλό πλάνο θα έχουν καταστρώσει οι οργανισμοί – εταιρείες – διοργανώσεις για την επόμενη ημέρα. Δηλαδή, αν θα έχουν αφουγκραστεί σωστά τις ανάγκες και την δυναμική της αγοράς. Αν για παράδειγμα, επιστρέψουν οι αγωνιστικές υποχρεώσεις των συλλόγων με θεατές, ένα πολύ δυνατό τεστ θα είναι η χρηματική αξία που θα έχουν ορίσει οι σύλλογοι στα εισιτήρια των αγώνων. Πριν τον κορωνοϊό, δεν ήταν λίγες οι περιπτώσεις φιλάθλων – οπαδών – θεατών ομάδων, οι οποίοι διαμαρτύρονταν έντονα (πχ. Γερμανία, Ισπανία, Αγγλία) για τις τιμές των εισιτηρίων στα εντός έδρας παιχνίδια των αγαπημένων τους συλλόγων.

Σε περίπτωση που οι σύλλογοι εξακολουθήσουν να έχουν υψηλές τιμές στα εισιτήρια ή στις υπηρεσίες (αναμνηστικά, φανέλες κλπ) που προσφέρουν στους πελάτες τους (θεατές-οπαδούς- φιλάθλους), τότε θα κινδυνέψουν να υποπέσουν σε τεράστιο λάθος και να τοποθετήσουν μόνοι τον εαυτό τους σε νέα βαθιά κρίση. Μην ξεχνάμε ότι μόλις εμφανιστεί ένα αξιόπιστο εμβόλιο το οποίο μπορεί να εξασφαλίσει την υγεία και ασφάλεια του πληθυσμού η κανονικότητα σταδιακά θα επανέρχεται ενώ  ταυτόχρονα η ζήτηση για παρακολούθηση αθλητικών δραστηριοτήτων ζωντανά από τα γήπεδα θα εκτοξευτεί απότομα εξαιτίας της έλλειψης για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα. Αν οι σύλλογοι δεν προσαρμόσουν τις τιμές τους στα νέα δεδομένα της αγοράς και φυσικά σε συνδυασμό με την αύξηση της ανεργίας, τότε υπάρχει ο κίνδυνος να μην επιτευχθεί ο στόχος της ομαλής επιστροφής. Με λίγα λόγια, αν οι σύλλογοι κινηθούν με σκεπτικό να πάρουν απότομα και γρήγορα χρήματα (υψηλές τιμές εισιτηρίων, υπηρεσιών κλπ) από την αγορά για να καλύψουν αυτά που έχασαν την περίοδο του «παγώματος», τότε είναι σχεδόν απίθανο να καταφέρουν την επιστροφή τους. Τα δεδομένα της αγοράς δεν ευνοούν τέτοιες πολιτικές από την στιγμή που η ανεργία αναμένεται να αυξηθεί δραματικά, οι νέες χορηγικές συμβάσεις δεν θα είναι χρηματικής αξίας πριν κορωνοϊού και όλες οι εταιρείες – οργανισμοί – επιχειρήσεις  θα μετρούν διαρκώς κάθε χρήματα που θα μπαίνουν στα ταμεία τους και θα σκέφτονται δύο και τρεις φορές πριν τα διαθέσουν σε κάποια επένδυση ή αγορά.

Ο κορωνοϊός αλλάζει αρκετά το οικονομικό τοπίο, όμως ταυτόχρονα δίνει την ευκαιρία σε όλους τους τομείς να αναθεωρήσουν ορισμένες πολιτικές τους, να προχωρήσουν σε δομικές αλλαγές (πχ. στο ευρωπαϊκό μπάσκετ η προσθήκη κανονισμού salary cup ή μεγαλύτερη χρήση του δικαιώματος ανταλλαγών μεταξύ των συλλόγων της Ευρώπης ) ώστε να γίνει πιο ευέλικτη η λειτουργία τους, να «χτίσουν» πιο γερές βάσεις για το μέλλον τους, να φροντίσουν τις υποχρεώσεις τους αλλά και να ελέγξουν τα χρέη τους. Σε μια δύσκολη κατάσταση, δεν μπορεί να υπάρχει μόνο η αρνητική όψη… υπάρχει και η θετική. Αυτό ισχύει όχι μόνο για τον χώρο του αθλητισμού ή τον οικονομικό κόσμο αλλά γενικότερα για οποιοδήποτε γεγονός στον πλανήτη.

Ο στόχος κάθε επιχείρησης είναι να κερδίσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς που της αναλογεί, προκειμένου να επιβιώσει και να αναπτυχθεί. Αυτό δεν αλλάζει, ωστόσο στην συγκεκριμένη περίπτωση πρέπει οι επιχειρήσεις, εταιρείες, τα κράτη, ομάδες – οργανισμοί – σύλλογοι – σωματεία,  οι επαγγελματίες – εργαζόμενοι να βρουν τις κατάλληλες στρατηγικές, συμφωνίες και συνεργασίες,  προκειμένου αρχικά να λύσουν τα βασικά – μεγάλα προβλήματα και ταυτόχρονα να μοιραστούν την πίτα. Πρέπει να γίνει σαφές ότι δίχως οι καταναλωτές δουλειά και οικονομικό εισόδημα δεν μπορούν να υπάρξουν αγορές προϊόντων – υπηρεσιών, δίχως αυτά δεν υπάρχουν χορηγοί για τις εταιρείες – επιχειρήσεις και ταυτόχρονα έσοδα τόσο από την πλευρά των πελατών όσο και την πλευρά των χορηγών.

Όλα συνδέονται μεταξύ τους, σε ένα ντόμινο εξελίξεων. Κανείς δεν μπορεί να επιδιώξει το μονόπλευρο  ή αποκλειστικά ατομικό συμφέρον, γιατί πολύ απλά η ευτυχία – ευημερία του ενός συνδέεται με εκείνη του άλλου. Ο λόγος απλός. Όλοι αποτελούν «πελάτες»(φανεροί ή κρυφοί)  και πηγή εσόδων της κάθε πλευράς, είτε με την μορφή φόρων είτε με αγορά  προϊόντων, παροχή υπηρεσιών, προμήθεια πρώτων υλών και άλλων μορφών συνεργασίας/ συναλλαγής.

Όσο αφορά τους ελληνικούς συλλόγους και αθλητισμό, η αλήθεια είναι ότι η κατάσταση προβληματίζει έντονα, όχι μόνο για τα νέα δεδομένα της αγοράς αλλά για την νοοτροπία ορισμένων ανθρώπων. Σε όλη την διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού υπήρξαν δημοσιεύματα του Τύπου και απαιτήσεις οπαδών ομάδων για πανάκριβες μεταγραφές αθλητών. Σαν να μην υπάρχει πανδημία ή κάποιο υγειονομικό και οικονομικό πρόβλημα, με τα χρήματα να εμφανίζονται δια μαγείας και άφθονα στα ταμεία των ελληνικών συλλόγων.

Ο ελληνικός αθλητισμός και οι σύλλογοι θα αντιμετωπίσουν εξίσου σοβαρό πρόβλημα όπως και οι υπόλοιπες ομάδες της Γηραιάς Ηπείρου και μη. Φερ’ ειπείν, ονόματα τύπου Ούντοχ, Ντιλέινι κλπ, για το μπάσκετ φαντάζουν εξαιρετικά δύσκολα να βρεθούν στην Ελλάδα. Ακόμη και με χαμηλή φορολογία ή ενδεχόμενη «έκπτωση» των ατομικών απολαβών από ορισμένους αθλητές, μεταγραφές τέτοιου επιπέδου δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν εύκολα. Ο λόγος; Οι χρηματικές απολαβές αυτού του διαμετρήματος αθλητών παραμένουν ακόμη και με «έκπτωση» ιδιαίτερα υψηλές και δύσκολα μπορούν να υπάρξουν χρηματικές υπερβάσεις αυτήν την περίοδο.

Επιπλέον, υπάρχουν πάντα στον ορίζοντα σύλλογοι που είτε θα διαθέτουν (παρά την κρίση) μεγαλύτερα πορτοφόλια είτε πιο ελκυστικά – δυνατά σύνολα που μπορούν να οδηγήσουν στην κορυφή. Ένας ενδεχόμενος «σύμμαχος» των ελληνικών συλλόγων αναφορικά με τις μεταγραφές να αποτελέσει η γρήγορη λήψη μέτρων αντιμετώπισης κατά του ιού. Δηλαδή, ορισμένοι αθλητές, πιθανόν να λάβουν σημαντικά υπόψη τους όσον αφορά το επόμενο εργασιακό τους περιβάλλον, το αίσθημα ασφάλειας που ενέπνεε η Ελλάδα σε όλο το χρονικό διάστημα πάνω στο θέμα αντιμετώπισης – περιορισμού της υγειονομικής κρίσης.

Σε κάθε περίπτωση, ο χρόνος μόνο θα δείξει ως προς το ποιος ανάμεσα σε κορωνοϊό και αθλητισμός – παγκόσμια οικονομία θα επικρατήσει στο τέλος.

Μέχρι στιγμής, το πρώτο ημίχρονο βρίσκει τον κορωνοϊό μπροστά στο σκορ, με το δεύτερο ημίχρονο να μην έχει ξεκινήσει ακόμα και εκεί να κρίνεται αν θα συνεχιστεί αυτό ή θα υπάρξει ανατροπή!

 

Αφήστε μια απάντηση

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο